Advies of afspraak? Bel ons:0314760860      of mail ons: advies@wij-regelen.nl      Whatsapp:0655700840

- geen investeringen in centrale
- makkelijk schaalbaar

voip

 

Wil ik Voip?

Voip is het toverwoord op dit moment op het gebied van telefonie op kantoor. Maar is dat ook terecht? Wat is VOIP en wat kan ik er mee? Waarom moet ik kiezen voor Voip? WIJ helpt u graag bij een verantwoorde keuze passend bij uw organisatie.

Voip staat voor voice over IP en betekent kort gezegd bellen over het internet protocol. Heel simpel eigenlijk, je gebruikt nu internet en hebt daarvoor een verbinding en die ga je nu ook gebruiken om te bellen. Dus weg met die dure ISDN of analoge telefonie verbinding en bellen via je internet verbinding.

Extra WIJ voordeel voor Voip

Als klant van WIJ heb je dan het bijkomende voordeel dat je overal kunt werken en dus ook bellen. Als er maar een open internet verbinding is. Je bent dus met Voip van WIJ niet zo zeer meer gebonden aan je vestigingsadres voor je werk maar neemt gewoon je telefoonverkeer mee naar andere plekken waar je van tijd tot tijd ook wilt werken. WIJ regelt dat eenvoudig en ook nog eens voordelig voor je. Dat is Voip van WIJ regelen.

Daarnaast kan je huidige centrale vaak ook aangesloten worden op het Voip platform. Je behoudt dan je huidige centrale en toestellen maar profiteert wel van de prijsvoordelen van Voip van WIJ regelen. Natuurlijk ben je dan wel weer wat meer gebonden aan het adres (afhankelijk van het beschikbare telefoniesysteem) waar je centrale hangt of waar je bedrijf gevestigd is. Maar in sommige gevallen is een combinatie en integratie van WIJ verbinden (Voip bellen via je centrale) en WIJ regelen (Voip bellen met gebruik maken van onze hosted centrale) waardoor je toch weer alle vrijheid krijgt van Voip en je je eigen centrale op kantoor kunt blijven gebruiken.

Ga ik te snel? Even terug… Wat is Voip?

Voip is bellen via je internetverbinding. Dat kan op je eigen huidige internetverbinding en soms adviseren we een aparte internetverbinding puur voor je telefonie platform. WIJ regelt graag een wij-breedband verbinding voor je zoals een ADSL, SDSL, VDSL (allemaal over het bekende koper netwerk van KPN) of FTTH en FTTO glasvezelnetwerk. FTTH betekent Fiber To The Home en is in delen van Nederland beschikbaar. FTTO is hetzelfde maar dan To The Office en wordt ook door verschillende leveranciers aangelegd zoals KPN en Eurofiber. Ook is het mogelijk om Ziggo aansluitingen (en voormalig UPC) zakelijk te gebruiken.

Over deze internetverbinding krijg je van ons een WIJ voip account. Dat kan een WIJ-verbinden account zijn gekoppeld aan je centrale of een WIJ-regelen account, een gebruikers account waarmee je met een door ons aan je geleverde telefoon kunt bellen over het internet.

De geleverde telefoon van WIJ-regelen is aangesloten op onze telefooncentrale welke in de Cloud hangt. Althans wij sluiten deze aan en maken de telefoon aan in onze hosted Voip centrale. Wij noemen dat configureren. In de Cloud betekent dat wij in diverse datacenters, goed beveiligd en onder ideale omstandigheden een Voip centrale hebben ingericht. Hierop krijg je een speciaal voor jou ingericht stukje met één of meerdere telefoonnummers. Daarnaast richten wij de Voip aansluiting in zoals jij dat wenst voor je bedrijf. En daarmee heb je toegang tot de hele wereld en bel je met Voip.

Is Voip dan aan te raden?

Het is wel belangrijk dat je beschikt over een goede stabiele internetverbinding. Dat is een belangrijk criterium voor Voip en het gebruik ervan. Immers wanneer de verbinding heel even wegvalt is je gesprek ten einde en dat wil je niet. Heel veel meer eisen zijn er niet echt en toch ga je veel minder betalen voor je telefoongesprekken. Ook biedt het veel meer instellingsmogelijkheden en zoals ik al zei je kunt overal in Nederland met onze telefoon en een internetverbinding welke open staat bellen. En dan bel je ook nog eens met je eigen telefoonnummer naar buiten dus degene wie je belt weet niet van waar jij hem of haar belt.

Het toestel is geconfigureerd en dan?

Wanneer je toestel geconfigureerd is in ons platform en je sluit hem aan op het internet dan wordt hij door onze Voip telefoon centrale herkent. Je voert je interne nummer en pincode in en vanaf dat moment kun jij bellen zoals je dat gewend bent. Je stuurt ook je eigen nummer mee naar degene wie je belt. Wel zo makkelijk en dan ook nog eens tegen de laagst mogelijke beltarieven. Dat is Voip van WIJ. Net zo makkelijk en zonder grote investeringen

Investering?

Inderdaad je investering is bijzonder laag. Je hoeft geen flinke sommen geld meer uit te geven aan een centrale bij je op kantoor. En je bent veel flexibeler dan met een centrale bij je op kantoor. Je maakt gebruik van onze Voip hosted telefoon centrale. Je betaalt per gebruiker voor je Voip toegang. Dat betekent ook nog eens dat je Voip oplossing ideaal schaalbaar is zoals we dat noemen. Je kunt makkelijk uitbreiden en eventueel ook weer beëindigen wanneer een medewerker je bedrijf verlaat. WIJ groeit makkelijk met je mee en is net zo flexibel als jij dat wilt.

Voip biedt dus veel voordelen. Hoe stap ik over op Voip?

Klik hier voor een makkelijke calculatie wanneer je tot 15 gebruikers hebt op je kantoor. Heb je meer gebruikers nodig dan adviseren wij je het contactformulier in te vullen. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op om een afspraak te maken met een collega wie je graag adviseert en ervoor zorgt dat jij snel en voordelig gebruik kunt gaan maken van Voip maar dat je ook een betrouwbare en goede samenstelling krijgt passend voor jouw bedrijf. Dat is Voip van WIJ. Lees verder of neem contact op met onze dealers. bijvoorbeeld www.mobitel.nl of www.hardersict.nl